Wow, funkar detta?


26e Augusti 2008

Applåder mina damer och herrar, Sarah har lyckats skaffa sig en blogg! Fast jag har iofs inte kommit till sparandet av inlägg så kankse inte ska ta ut segern i förskott. "Skjut ingen hare innan du hoppat över bäcken!" Visst? ;)

Det är nu exakt 55 h och 17 minuter tills jag beräknas landa i Bordeaux, där jag förhoppningsvis möts av min franska värdfamilj. Hm.. Det känns skumt.. Jag tror inte riktigt att jag har fattat att jag ska åka iväg än... Folk börjar att säga hejdå, men jag kan inte bli direkt ledsen för allt känns så overkligt. Jag kommer antagligen inte att fatta något innan jag står på flygplatsen och alla runt omkring mig pratar franska.

Jag har NÄSTAN packat färdigt nu iaf.
Jag hade bestämt mig för att packa färdigt allt idag så att jag kan åka till skolan, träffa släkt och vänner, städa och ta det lugnt de sista dagarna, men planen sprack redan för några dagar sen när min kära mor informerade mig om att vi har tvättid först imorgon. Hur som helst bestämde jag mig för att jag kunde packa nästan helt klart idag och bara ha den sista tvätten att packa ner imorgon, men min motivation sjönk i botten. Ska det packas så ska det packas ordentligt!
   Jag tillbringade istället största delen av förmiddagen med att gå igenom min pappas "lilla-bärbara-hårddisk-sak" på jakt efter en massa ny musik att proppa i min ipod - jag älskar den!
   Sen har jag också vart inne på en sida: http://www.behindthename.com/ och sökt efter massa olika namn deras betydelser. Meningen var väl från början att jag ville ha ett passande namn till en karaktär jag vill skriva om men inte kan namnge.   Hur som helst så började jag att titta på Native American namn (för alla er som inte vet att jag alltid varit fashinerad av indianer så kan jag säga att jag är det) och hittade då namnet Zyanya som betyder Always eller Forever. Så där har ni förklaringen till mitt namn som kanske kan tyckas vara lite skumt. Sarah forever, no matter where.. (Skulle skrivit det där på franska kanske..?)

När jag slutat med mitt fina projekt att hitta namn så begav jag mig hem till min mamma och Hanna S. kom en stund senare för en fin liten pratstund över en kopp cappuccino, te och bullar från Danska Bageriet, har fortfarande massa bullar i frysen. Sen var det dags att ta farväl.. Kommer sakna dig flickan!

Men sen har jag faktiskt packat!! Tvättstugan var till och med ledig så jag är nästan helt klar nu! Ytterst skumt..

Så det var min högst intressanta dag. :P Nu ska jag gå och lägga mig.. Ska till Hvitfeldtska imorgon!
Ser fram emot det, har saknat Hvitfeldtska i sommar.. Säkert bara för att jag vet att jag inte ska tillbaka dit på ett tag..
Fast jag kommer inte att vara så ambitiös att jag kommer dit kl. 8 och följer med dig på bilden, Emma! Vi ses på labben ist, så ska jag försöka att vara i tid... :P

Godnatt på er!!

Kommentarer
Postat av: my

'ge dig moppen annars slår vi ihjäl oss!' fortfarande ganska kul =) vi stod och hoppades på att ni inte skulle hinna med spårvagnen så vi kunde behålla dig lite längre, men det kanske var tur att den var så långsam. kramm

2008-08-27 @ 19:28:25
Postat av: Viktoria

jaha, men DÅ är jag med lite bättre! trodde att bloggnamnet skulle vara något i stil med "see ya nya sarah", och det gjorde mig bara förvirrad. tänkte väl att det var lite väl mycket att kräva en ny sarah bara för att man blir pseudo-fransk ett år.



lycka till med resandet och annat sånt i alla fall! :)

2008-08-28 @ 10:57:20
URL: http://vickdownunder.wordpress.com
Postat av: Hanna

JAg har gått runt och tänkt på dej en massa redan,och du har inte ens åkt än, det är ganska sorgligt alltihop, men du kommer få det asbra iaf. Pusselipuss och kramelikram på dej

2008-08-28 @ 12:41:21
Postat av: Alex

Hej



Hoppas resan och allt annat gick bra. Känns väldigt konstigt att du är i ett annat land:P

Ser fram emot ett blogg inlägg på hur allt har gått hittills;)

kram

2008-08-30 @ 08:37:24
Postat av: Hanna S

Super bra idée det här Sarah! Ska bli kul att läsa om dina frankrike äventyr, hoppas bara du hittar någon braig dator!

2008-08-30 @ 16:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0