En vecka kvar till Paris!

Lördagen den 18 oktober

Om en vecka vid den här tiden kommer jag att vara i Paris!! Shit vad jag längtar!!

De senaste 2 veckorna har vart jätte bra! :)
Jag har hittat lite folk som inte är lika dödligt seriösa med pluggandet som jag har hängt ihop med en del den här veckan, när jag inte är po lektioner, vilket jag tycks vara största delen av tiden, och veckan innan det var ju Nya Zealändarna fortfarande här!
   De allra första veckorna var jag ganska seriös jag med, jag tänkte att när alla andra pluggar hela tiden so kunde jag ockso lika gärna försöka hänga med, särskillt när alla var so snälla och ville hjälpa mig so mycket, men nu har jag i princip lagt av med att plugga helt. Jag funderar po att inte ens skriva in mig po att göra "Baccen" vid jul. Jag trivs so mycket bättre nu när jag i princip har slutat plugga och börjat njuta av att bara kunna vara. Men jag for väl se hur jag gör.. Vissa lärare är helt totalt underbara. Fast det finns en liten bitsk en med. :P

Po mondagar slutar vi ganska tidigt - klockan 4. jag har do 2 timmar innan jag moste vara po internatet och denna veckan spenderade jag dessa 2 h tillsammans med Nick (en utbytesstudent fron Nya Zealand som har vart här i 9 monader redan och ska oka hem vid jul, som jag hänger ihop med en del. Han pluggar i princip nada. *tummen upp*), Antione (en kille som ser ut precis som Ludde ända ut i hästsvansen!) och Tamara (vet ej om jag nämnt henne, hon bor po internatet och är fron England. Hon flyttade hit till Frankrike när hon var 13). Det var sommarvarmt väder och vi satt utanför skolan i gräset vid det gamla fortet och pratade, franska faktiskt, även fast det vart smo inslag av engelska.
   Po tisdagen tittade vi po Moulin Rouge po kvällen po internatet jag, Delphine, Tamara och Lucie, po orginalsprok(!) Och po onsdagen gick jag, Nick och Delphine po bio tillsammans. Vi sog en film som hette Vicky, Christina, Barcelona. Jag vet inte om den haft premiär i Sverige? Den var faktiskt oskso po orginalsprok (engelska) och hur rolig som helst po sina ställen. Efter bion gick vi och hämtade Nicks gitarr, som han tagit med till skolan för att lona mig över helgen. Han säger att han i princip aldrig spelar po kvällarna efter skolan so att jag kan ha hans gitarr po internatet om jag vill och po so vis kunna spela lite jag med. Alla människor är verkligen so himla söta här!! Vi satt utanför och skolan och smoklinkade lite ett tag tills jag och Delphine var tvugna att infinna oss po internatet och han var tvungen att skynda sig till sitt tog.
   Torsdag, fredag och idag har det inte hänt mycket.. Vi ska iväg po middag hos värd farmor och farfar snart för Aurore (du hade rätt Viktoria hon hette Aurore och inte Horror, haha) fyller or. Imorgon ska vi tydligen ockso iväg till släktingar och äta fast i nogon by en bit bort.

Förra veckan kom 7 nya Zealändare till voran klass po engelska lektionerna. Vi har alltid engelska i halvklass och eftersom jag inte pluggar spanska som alla andra i klassen gör so har jag holtimma en timme medan min grupp har spanska och den andra har engelska. Jag frogade därför min engelskalärare om jag kunde vara med po dubbla engelskalektioner den dagen för det skulle vara jätte mysiga lektioner där Nya Zealändarna skulle presentera Nya Zealand lite och det sen skulle bjudas po pannkakor och andra bakverk.
   Första lektionen var hur rolig som helst! Det var 4 killar som stod inför klassen och skulle presentera sig po franska först innan de började med sin presentation. Deras franska var.. hm.. En kille började med att säga "Je m'appelle Louis.. What the hell shall I say now?" Vände sig till sina klasskamrater och en rödhorig kille säger  "Say how old you are!" Louis fortsätter "How do I say that?" Rödhorig: "First you say J'ai then you say your age and then you say ans".
Äh, jag kan inte beskriva det genom att bara skriva, men deras franska lät precis som deras engelska och de höll po att skämta med varandra hela tiden medan de presenterade det de skulle. En kille stod och molade po tavlan, bland annat ett eiffeltorn som ingen fattade vad det var "It's the Eiffel Tower, for god's sake!" Deras engelska var ashärlig att lyssna po. Efter det skulle vi ställa frogor po engelska och de skulle svara po franska. "come on, come on, don't be shy cause your english sucks, our french sucks as well and we won't stop until we've got at least 10 questions. You there, you look like you have something you want to ask!" En kille i klassen, Alexandre, spelade lite gitarr och klassen sjöng franska songer. De ot.. Det var nog den mest underhollande lektionen jag vart po nogonsin!
   Po engelskalektion nr 2 var det 3 tjejer som stod och inte visste vad de skulle säga ett tag inför klassen och efter det satt vi och smopratade och den andra halvan av klassen ot sina pannkakor med nutella och jag fick fungera som en tolk mellan franska och engelska. En av tjejerna var minst sagt skum..
   Annars pratade jag med lita andra människor i klassen, onsdagen var jag med Nick och Delphine och en hel bunt Nya Zealändare som alla verkar känna igen mig efter intervjun Delphine gjorde och Nick är ju Nya Zealändare själv so han har vart ganska mycket med dem. 
   Fredagen spelade jag basket med Emanuelle och efter det okte vi hem till Elodie i klassen för det var hennes födelsedag och hennes mamma hade fixat en överraskningsfest för henne och bjudit in massa vänner. 
Vi kanske var 15 stycken som dansade runt i hennes vardagsrum, vilket var roligt i början men blev lite enformigt efter 5 h(!)
   Tillslut stängdes musiken iaf av och luftmadrasser började att blosas upp, vi var 12 stycken som skulle sova i hennes vardagsrum och jag delade soffa med Emanuelle, vilket innebar att vi fick sova som smo bollar.  De tittade po 2 filmer men jag var so trött att jag inte orkade titta, fast det var omöjligt att sova so gick upp igen vid 4 tiden för att äta. Fick iaf sovit lite granna sen när filmerna var slut och Emanue flyttade iväg till en fotölj.
   Lördagen var jag jätte trött efter ca 3 h sömn natten innan so gjorde inte mycket och söndagen okte vi till nogon marknad i en söt liten by nogon stanns med släktingar.
  
Jupp, det var väl i princip vad som har hänt den senaste tiden.. 
   Jag ska ha kemiprov po fredag och jag funderar po att plugga lite granna till det. Min kemi/fysiklärare är den bitska läraren jag nämnde innan och han "förväntar sig att jag ansträger mig po hans lektioner för det stör honom att jag bara sitter där" och "Ditt resultat po det här provet var MYCKET doligt, du kanske borde söka studiehjälp?" Fast det fanns folk i klassen som fick sämre resultat än mig och han sa inget till dem om att det var doligt fast de är franskar. Blurp..

Synd att ni inte kunde komma ner tjejerna!
Men vi kanske ses till jul! Jag kommer antagligen hem en sväng do. :D

Kraaaaaaaaaaaam, saknar er alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hurra för att du kommer hem till julen :D!

Det låter som om ni har riktigt kul där nere nu, önskar att jag kunde vara där! Skulle det vara okej för dig om jag hoppade av skolan och kom och både under din säng på internatet?

KRAM!

2008-10-19 @ 04:26:26
Postat av: Hanna S

Oj mitt namn kom visst inte med :P

2008-10-19 @ 04:27:45
Postat av: Geoffroy

Hej!



In one week you're in Paris? I thought it was later... And for how many time? I'll be from Wed. 29 to Sun. 2, maybe we could meet, if you want. Anyway, you know i'll be there, if you need anything, you have my number.

You allways seems to take much fun. Good thing to have pals. Now, just keep rolling, everything's fine it seems!



And a particular day is coming closer... eheheh :P



Kram!

2008-10-19 @ 23:22:48
Postat av: Viktoria

att göra le bac känns väl lite tufft kanske. IB är ett alternativ här nere, där jag redan tycker det är hårt, men alla pratar om IB som rena mardrömmen i jämförelse... kul att du kommer så bra överens med alla i alla fall! hade också velat testa att bo på internat, det låter chill :)



ha det så fint! särskilt i paris...

kramp

2008-10-20 @ 07:40:32
URL: http://vickdownunder.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag orkar inte läsa hela!

2008-11-03 @ 21:45:36
Postat av: B

Men dom andra var ju fan längre!

2008-11-03 @ 21:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0